vrijdag 18 maart 2011

brainstormen over "grootouders"


verhalen en boeken:
  • tip de muis gaat logeren bij oma en opa
  • met opa op de fiets
  • mijn liefste opa (beren)
  • muis: bloemen voor oma
  • koekoek logeren bij oma en opa
  • ik ga naar oma en opa (dopido)
  • de knuffels van dotje
kringmomenten / bewegingsspel:
  • Wat doen wij allemaal met oma en opa?
  • Wat doen zij voor ons?
  • wat zit er in de koffer( geblinddoekt zoeken van doremi)
wiskundige initiatie:
  • sorteren: wb van jong naar oud
  • wb de stamboom
 waarnemingen:
  • de stamboom,
  • waarom zijn zij mijn oma en opa
beeldend:
  • geschenk voor de grootouders
video/dvd: 
  • koekeloere video 2: logeren
  • dribbel dvd bij  opa
kookactiviteit:
  • hartenwafeltjes bakken
  • chocolademelk
versjes:
  • logeren (doremi + dopido)
  • mijn koffertje
  • opa vangt spoken in mijn bed (dopido)
liedjes:
  • piep kadul p29: oma en opa 27/43
  • boink kadul p 10: een taart voor opa 8/28
  • K3: oma's aan de top
  • HGLB: p85 logeren bij oma (cd3)
  • opa, oma en ik
hoeken/klas:

websites:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten